خواص درمانی انجیر خشک

انجیر سرشار از آنتی اکسیدانِ فنول است، که در پیشگیری از انواع سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی مؤثر می‌باشد. بدلیل وجود فیبرهای محلول طبیعی، انجیر می‌تواند تا مدتی طولانی قوای جسمانی شما را در سطح مطلوبی نگه داشته و همچنین به درمان یبوست کمک کند.

وجود منبع کلسیم در این ماده غذایی طبیعی به سلامت و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین وجود پتاسیم در این خوراکی از افت این مادۀ حیاتی در بدن که باعث افزایش خطرناک فشار خون می‌شود جلوگیری می‌کند و در اعتدال و تنظیم فشار خون نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

با وجود ارزش بالای غذایی، این محصول می‌تواند برای کاهش وزن به شما کمک کند و فیبرهای غذایی موجود در آن وزن شما را مدیریت کرده و سبب کاهش چربی‌های بدن می‌شود.

برای در امان داشتن پوستتان از بیماری‌های پوستی و عواملی مانند افزایش سن و مشکلات روحی که سبب از بین رفتن شادابی پوست می‌شود، از انجیر خشک کمک بگیرید و با مصرف آن از شر آکنه، جوش، زگیل و کیست‌های مختلف خلاص شوید.

از مشتقات این خوراکی شربت آن است که از جوشاندن آن در شیر، شربتی به دست می‌آید که نرم کننده سینه و معده بوده و در درمان سرفه و گلو درد و همچنین تسکین اعصاب، بهبود التهابات تنفسی مانند ذات الریه، آسم و تنگی نفس مؤثر است.

انجیر خشک شده با وجود مقدار زیاد آهن و ویتامین C، برای افراد مبتلا به کم خونی بسیار شفا بخش بوده و همچنین قند فراوان و ویتامین‌های C، B، A آن باعث فعالیت پویای سلول‌ها و ایجاد انرژی و تحرک بسیار زیادی می‌شود.

اگر از ریزش مو رنج می‌برید لازم است بدانید که این محصول به دلیل وجود گوگرد در درمان ریزش مو و افزایش تراکم آن و همچنین درمان شوره به خوبی عمل می‌کند. انجیر در کنار انواع دیگر مواد مغذی مانند گردو، بادام و پسته در تقویت حافظه و پرورش ذهن مؤثر بوده است و مصرف آن در زنان باردار برای تقویت حافظۀ جنین به شدت توصیه می‌گردد.

علاوه بر این، وجود منبع غنی امگا 3 در این ماده غذایی مفید، باعث تکامل جنین شده و از زایمان پیش از موعد پیشگیری می‌کند.

mehdi
ارسال دیدگاه